Tartu ja Tallinna elanikel ei jäänud kindlasti märkamata loendamatud karud, kes möödunud nädala reedel terendasid vastu plakatitelt, flaieritelt ja isegi reklaamitahvlitelt. Tegemist oli „Kadunud karu” selfikampaaniaga, millega Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefond tähistas sellel aastal enda sünnipäeva.
Lastefond sai 14-aastaseks! Kampaania põhieesmärk oli koguda raha, et aidata puuetega laste hoiukodude tegevust. Samal päeval toimus ka pidulik sünnipäevapidu Radisson Blu Hotel Olümpia banketisaalis, kus tänati Lastefondi koostööpartnereid, kes omakorda fondi igal võimalikul viisil on aidanud.
Ettevalmistused tähtsaks päevaks
Sünnipäeva ettevalmistustega hakati tegelema juba septembrikuus ning sellest ajast on see teema olnud päevakorras igal vabatahtlike koosolekul. Lastefondi vabatahtlikud lasid end inspireerida üle maailma populaarsest selfifenomenist ja otsustati, et sel aastal tehakse midagi enneolematut – selfikampaania koos enda kaisukaruga. Kaasata sooviti võimalikult palju inimesi, et tähelepanu juhtida Lastefondi tegemistele. Väike kiiks asja juures oli aga see, et pilte sai Lastefondi Facebook’i lehele üles laadida ainult 24 tundi, ainult fondi sünnipäeval.
„Kampaania oli ambitsioonikas, sest kogu üritus pidi sisuliselt toimuma ainult ühe päeva jooksul,” lausus Eneken Laasme, kes on Lastefondi vabatahtlik ja kampaania korraldaja.
Ja nii see oligi, sest vastavalt Lastefondi palvele kajastati üritust meedias ainult sünnipäeval. Ürituse suursponsoriks sai Nordic Hypo, kes meid väga heldelt toetas ja iga selfi eest 1€ suuruse annetuse tegi. „Lastefondi tegevus sügava ja raske puudega lastele hoiukodude ning tugiteenuste võimaldamisel ei ole mitte ainult suureks abiks lastele endale, vaid on oluliseks kergenduseks ka vanematele, kelle igapäevane hool ja vaev raske puudega lapse eest hoolitsemisel on ehk siiani jäänud ühiskonnas piisava tähelepanuta,” avaldas Nordic Hypo esimees Sten Tikk enda arvamust Lastefondi tegevuse kohta ning põhjendas ettevõtte osalust kampaanias. „Lastefondi abikäsi raskes olukorras perede jaoks “lünkade täitmisel” on vajalik ning meie ettevõte otsustas neid selles tegevuses võimaluste piires abistada”.
Üritust aitas läbi viia OÜ Hoobeks, kes omakasupüüdmatult sünnipäevakampaania tarbeks plakateid ja flaiereid trükkis. Ja neid oli rohkesti! Abistajaks oli ka Tartu Reklaamiteenused, kes plakatid enda pindadel tasuta üles panid.
Lastefondi sünnipäeva tähistamiseks valmis isegi lühike ja armas animatsioon, mille valmistasid Egle Kiik, Kadi Steinburg ja Priit Sootla. Sellega taheti eelkõige tänada Lastefondi sponsoreid ja koostööpartnereid.
Inimesed soovivad aidata ja kaasa lüüa
Lastefondi sünnipäeval oli terve Tartu linn kaunistatud rohkete plakatite ja flaieritega. Neid võis leida nii Tartu kesklinna infotahvlitelt ja paljudest kohvikutest kui ka koolidest, ülikoolidest, ühiselamutest, haiglatest, spordiklubidest ning raamatukogudest. Kuid info ei levinud ainult Lastefondi kaudu, mida oli näha asukohtadest, kus pildid tehti. „Kampaania jõudis Tartust ja Tallinnast kaugemale ning ületas Eesti piirid,” tõdes Eneken rõõmustades selfisid läbi vaadates ja kommentaare lugedes. „Paljud kuulsid üritusest sõpradelt, tuttavatelt, kolleegidelt ja perekonnalt. Pildid saabusid meieni kõikidest Eestimaa nurkadest ning nii mõnedki neist olid tehtud kruiisilaevadel ja mererandadel.”
„Pilt ei jäänud ka tegemata, kuna karu polnud,“ kiidab Eneken loovaid inimesi meie ümber. „Ka loomadest said heategijad“. Selfisid sirvides on tõesti näha, et leidlikkusel ei olnud piire. Mõned pildistasid end plakati taustal, mõned kuvasid karu pildi arvutiekraanile või otsisid vastavaid pilte raamatutest ja ajakirjadest. Teised tegid selfi mõmmikarust ja enda armastatud koduloomast või panid selga riideid, kus oli kujutatud karusid. Lisaks leidus ka inimesi, kes olid teinud näole karumaalingu või isegi küpsetanud karu-kujulise tordi „Inimestel oli nii palju fantaasiat”.
Sünnipäevi veedetakse ikka sõprade ja kallite inimeste seltsis. Seetõttu tähistati lisaks selfikampaaniale sünnipäeva ka piduliku tänuüritusega Tallinnas Radisson Blu Hotel Olümpia banketisaalis, kus TÜ Kliinikumile anti sümboolselt üle koostöös Selgaga hangitud vastsündinute hingamisaparaat ning peeti meeles kõiki fondi häid partnereid.
Mõmmiku selfikampaania tulemused
Trummipõrina saatel kuulutame suure rõõmuga, et Lastefondi Facebook’i lehele kogunes kampaania raames kokku 1050 selfipilti! See tähendab, et tänu Nordic Hypo toetusele sai selle ürituse raames sügava ja raske puudega laste hoiukodude projekti toetada 1050 euro suuruse rahasüstiga.
Lastefondi vabatahtlikud soovivad südamest tänada kõiki, kes aitasid kaasa ürituse õnnestumisele. Väga tore on näha, et meil on ühised väärtused ja et me üheskoos suudame nii palju head korda saata. Aitäh Teile kõigile!
Loo autor: Margit Tensok